Tuesday, September 20, 2011

MatSabutuh di mahkamah pagi ini.

Akhirnya panglima kominis Mat sabutuh di hadapkan di mahkamah hari ini dgn tuduhan membuat tohmahan terhadap anggota polis dan keluarga mereka . Namun MatSabutuh tidak mengaku bersalah . Ini tidak mengejutkan kerana orang gila pun tak akan mengaku diri mreka gila, begitulah juga MatSabutuh.
Walau macam mana pun PAS sekarang didalam dilema kerana kenyataan Mat sabu yang mempertahan kan Mat Indera dan tokoh tokoh komunis tyang lain dan mempersoalkan pemimpin UMNO yg berjuang utj kemerdekaan negara sediikit sebanyak telah menyebabkan orang Melayu terutama nya marah kan PAS . Ada yang berpendapat PASX akn kehilangan banyak undi dalam PRU 13 nanti.
Sebagai usaha utk menyelamatkan Matsabutuh ini seoarang ahli DAP ADUN Alam Shah telah membuat kenyataan bahawa Kerajaan Pakatan akan menukar bendera Malaysuia jika berkuasa selepas PRUN 13 nanti. Ini adalah satu cobaan utk alih perhatian agar MatSabutuh dapat bernafas sedikit .
Isu yang di bangkit ini berjaya juga menarik perhatian rakyat dari memberi fokus kepada kes liwat DSAI dan Matsabutuh. KIta perlu berhati hati dgn gerakan putar alam dari DSAI dan rakan rakan nya yg telah membeli ruangan dalam wikileaks dan laman laman akhbar luar negeri utk menghentam kerajaan Malaysia dan membneri berita positrif kpd DSAI.

No comments:

Post a Comment