Thursday, September 8, 2011

Ulamak tazkirah utk kebaikan ummah , Org Pas tazkirah memecahbelah ummat !

Bila JAIS ambil tindakan org PAS melenting konon nya JAIS bersekongkol dgn UMNO untuk menyekat mereka berdakwah dan bertazkirah dalam masjid masjid. Tapi mereka tak sadar yang mereka lakukan bukan nya berdakwah dan bertazkirah tetapi mengambil peluang meneybar dajyah dakyah politik pembangkang dan menghasut rakyat supaya membenci kerajaan yang memerintah.
Apakah ini di panggil tazkirah? Maka nyuatalah bila Khalid Samad memarahi JAIS kerana menyoal keberadaan nya bertazkirah didalam beberapa masjid tanpa tauliah sebagai melanggar peraturan JAIS. Perlu di ingat juga bahawa perkara hal ehwal Islam negeri Selangor adalah di bawah titah perintah DYMM Sultan. JIka Khalid enggan menerima peraturan JAIS bermakna dia telah menderhaka kepada Sultan Selangor. Khalid sebanarnya bukan rakyat Selangor tetapi orang Johor. Saya tak percaya Kgalid berani berbuat demikian didalam negeri Johor ! ini adalah kerana DYMM Sultan Johor tidak memberi laluan langsung kepada kegioatan politik didalam masjid.
Dengan peraturan JAIS ini nyata bahawa apa yang selama ini di lakukan oleh (ulamak) PAS adalah bertentangan dengan ajaran agama Islam dan sudah terpesong. Oleh itu adalah sangat tepat masanya perkara yang mudarat ini di hentikan serta merta.
PAS perlu faham ini adalah Islam di negeri Selangor bukan nya di negeri Kelate wey !!!!

No comments:

Post a Comment