Tuesday, September 6, 2011

Mat sabu dah jadi Kominis

Sekarang dah jelas , beberapa pemimpin PAS dah jadi penyokong Kominis. Mat sabu telah bersuara menyokong Kominis sama seperti sentimen DAP yg berjuang menyokong hak Chin Peng balik ke Malaysia.
Sekarang Mat sabu menyoal sejarah kemerdekaan negara yg di pimpin oleh Arwah Dato Onn dan Tunku Abd.Rahman serta keheroism Mat Indera yg menyerang balai polis Bukit Kepong.
Kepada Mat sabu Mat Indera adalah hero sebenar peristiwa Bukit Kepong dan bukan anggota polis yg bertahan dan akhirnya tewas di balai tersebut.
Inilah dia Mat sabu yg di agong agongkan oleh org org PAS! Apakah PAS mempunyai hero mereka sendirk yg mengistihar kemerdekaan negara ini?
Apakah sebenarnya rasional Mat sabu membuat cerita sebegini? Jawapan nya senang saja, Mat sabu sedang mencari dan mengira populariti dirinya setelah tewas dalam pilihanraya umum 12 lalu. Mat sabu perlu membuat zsesuatu utk mencari popularity setelah menang jawatan Timbalan Presiden PAS.Langkah selepas itu adalah utk menolak Haji Hadi ketepi dan Mat sabu menjadi Presiden PAS ! Mat sabu tahu yang Anwar tak mungkin lama boleh bertahan sebagai Ketua Pambangkang dan calon Perdana Menteri kerana menghadapi kareanah sodomi dan mungkin di penjarakan .dan Tak mungkin juga pemimpin DAP boleh di lantik sbg Petrdana Menteri jika PR menang pilihanraya 13 nanti. Oleh itu calon alternatif adalah seoarang pemimpin dari PAS! dan laka lain lagi adalah Mat sabu!
Ini lah percaturan Mat sabu lakukan sekarang hanya dengan cita cita nak jadi Perdana Menteri.

No comments:

Post a Comment