Tuesday, August 23, 2011

KHALID GUNA NAMA SULTAN

MB Selangor guna nama Sultan Selangor untuk kepentingan politik beliau dalam kes JAIS dgn gereja. Adakah patut Sultan di heret bersama dgn beliau utk cuba selesaikan masalah yg di hadapai oleh kerajaan Negeri Selangor sekarang ini. Bagimda Sultan , menurut Khalid telah berkenan utk di tubuhkan Syura bagi membantu selesaikan kes yg menghantui Khalid sekarang.
Kita jangan lupa yang kes tersebut di lakukan dengan kerjasama Dato Hassan Ali exco Agama Selangor.Khalid amat berang dengan peristiwa ini dan mengarahkan Hassan supaya tidak mengambil apa apa tindakan lanjut sehingga Kerajaan Negeri dapart selesaikan nya .
Akhbar perdana telah mendedahkan kegiatan memurtadkan umat Islam oleh gereja tersebut dan tersiar juga beberapa pengakuan dari mereka yang telah murtad . Inilah yang menjadi isu ini panas dan Khalid tak lena tidur.dalam hal yang sama DAP telah menggugat PKR Selangor agar membuang kes tersebut . INi adalah kerana Gereja tersebut adalah gereja yg di naungi oleh masyarakat Kristian Cina.
Beberapa hari yg lepas terdapat juga laporan yang ada pusat tuisyen yg cuba memurtadkan anak anak org Islam .
Nampaknya kegiatan memesong akidah umat Islam oleh pendukung agama Kristian telah menjadi jadi di negeri Selangor sejak PKR memerintah.
Sebab itu lah Baginda Sultan menjadi murka terhadap Menteri Besar Khalid gagap.

No comments:

Post a Comment