Monday, August 22, 2011

DIA TAK AKAN MENGAKU .

Semalam Anwar membela dirinya di mahkamah. Kita semua telah menjangka apa yang akan berlaku dan sama seperti yang dijangkakan, Anwar tak mengaku dirinya bersalah meliwat Saiful. Dia juga memilih jalan mudah untuk membuat pembelaan dari kandang tanpa membuat sumpah cakap benar.
Sekalai lagi dia bersikap tak mahu angkat sumpah. tak perlu katanya. Tapi bila kena kes orang lain dia yang terburu buru minta orang itu angkat sumpah dan letak jawatan. Natara mangsa mangsa nya aialah Rahim Thamby Chik dan Mohamad Md.Taib. Mereka ini hilang jawatan selepas di paksa oleh Anwar yang ketika itu Timbalan Perdana Menteri.
Sekarang Anwar dalam pembelaan nya yang dibuat dalam Bahasa Inggeris dan di sebarkan kepada semua akhbar luar negeri yang ada di mahkamah, secara terang menuduh yang kes itu adalah satu konspirasi jahat politik dengan tujuan untuk membunuh kareskter nya.
Dengan membuat pembelaaan dari kandang , Anwar terlepas dari di soal siasat oleh [endakwaan. Cerdiknya Anwar! Tapi satu kajian sedang dibuat supaya membolehkan pihak pendakwaan membuat soal jawab.
Anwar juga mendakwa yang Hakim perbicaraan adalah tidak adil dan bersikap bias. Dalam erti kata yang lain Anwar menyelar Hakim sebagai tidak layak mengadili kes yang dihadapainya. Mungkin Anwar hendak memilih Hakim nya sendiri! Dalam sejarah mahkamah, mana ada si pesalah boleh memilih Hakim yang akan mengadili kes? Di Amerika dan England pun belum pernah terjadi tertuduh di beri hak untuk memilih Hakim yang akan mengadili kes di mahkamah. Jika berlaku dalam kes ini bererti ini lah pertama kali dalam sejarah mahkamh dunia yg tertuduh dibolehkan memilih Hakim!Adakah itu satu penghakiman yang adil? Hanya Anwar saja yang akana berkata itu adalah Adil.
Sekiranya Anwar berkata kes ini adalah konspirasi politik mengapa tidak di panggil Tun Mahathir yg dulu memcatnya ke mahkamah? Apa Anwar takutkah? Dan mengapa Anwar tidak mahu membuat pembelaaan secara bersumpah? Sebenarnya dia TAKUT ! Dia takut! Oleh itulah dia asyik menyebut bahawa ini adalah kes konspirasi politik.

No comments:

Post a Comment