Monday, November 7, 2011

DAP Dah SAH ANTI MELAYU

Akhirnya orang kuat DAP Tonu Pua terlepas cakap yg DAP akan mengurangkan jumlah pegawai kerajaan jika berkuasa selepas PRU 13 nanti. Beliau kemudian menarik balik kenyataan tersebut. tapi apa yang menjadi perhatian ketika ini ialah gara gara henak mengurangkan pegawai dan kakitangan Kerajaan.
Perlu di lihat di sini siapakah kakitangan dan pegawai kerajaan sekarang? Ya memang benar , kebanyakan pegawai dan kakitangan kerajaaan sekarang adalah terdiri dari orang orang dari kaum Melayu. Bangsa Cina tidak berapa menarik untuk berkhidmat dgn Kerajaan . Kalua ada pun hanya berepa kerat sahaja. Kaum India pun begitu juga , tidak berapaa berminat untuk menjawat jawatan kerajaan. Alasan yang di beri adalah gaji kerajaan terlalu kecil dan peluang kenaikan pangkat tersangat susah berbanding dengan kaum Melayu.JIka inilah yang di perkatakan , adalah jelas bahawa DAP ingin mengurangkan pekerja Melayu di dalam perkhidmatan awam. Mungkin juga perkhidmatan awam di bawah DAP akan di penuhi oleh kaum Cina pula !Oleh yang demikian jelas DAP memusuhi kaum Melayu. Kaum Melayu yang sekarang ini majoriti nya menyokong kerajaan BN akan menderita di bawah kerajaan DAP. Kerajaan DAP akan menindas kaum Melayu seperti yang berlaku di Pulau PInang sekarang ini.
Orang Melayu perlu sadar perkara ini jangna jadi sepertimorang Pulau PInang, mereka menyesal setelah memberi kuasa kepada DAP memerintah negeri mereka. tapi nasi telah menjadi bubur.

No comments:

Post a Comment