Monday, November 7, 2011

Matrah dan Merajuk masuk Pembangkang.

dari apa yang di perhatikan sejak merdeka, pemimpin politiktanah air ini apabila merajuk dan marahkan kepada kerejaan mungkin kerana perkara persendirian akhirnya akan memasuki perjuangna pembangkang.Contohnya Aziz Ishak , bekas Menteri Pertanian. dalam era terkini bermula dengan Anwar Ibrahim yang marahkan Dr.Mahathir kerana menyingkir nya dari jawatan Timbalan Perdana Menteri menubuhkan Parti Keadilan Rakyat dengan bantuan dari isterinya. Kemudian Dato Seri Chua Jui Meng yang kalah dalam pemilihan MCA untuk jadi Presiden. Beliau memasuki PKR pimpinan Anwar.
Nampak sangat mereka mereka ini adalah pemimpin yang telah di tolak rakyat tetapi tetap mahu menjadi pemimpin secara memekasa rakyat menerima. Anwar memaksa parti PKR menerima nya sebagai Ketua Umum sedangkan parti tersebut sudah mempunyai seorang Presiden iaitu Dr.wan Azizah, iasteri beliau sendiri.Siapa yang lebih berkuasa di PKR ? Tuan tuan cari lah jawapan nya sendiri.
Didalam PKR sekarang ini banyak terdiri dari bekas oarang UMNO yang melompat jke PKR kerana menyokong Anwar . tetapi adakah Anwar menyokong karier politik mereka? nampaknya tidak langsung ! Anwar hanya menggunakan mereka. Habis madu sepah di buang.LIhat sajalah berapa banyak orang PKR yang telah sedar diri dan kembali ke pangkuan UMNO !Tidak hairan lah lama kelamaan PKR akan tinggal Anwar, wan Azizah dan Azmin sahaja.

No comments:

Post a Comment